Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η αυλή μας...


«Η αυλή μας» (Μαρίας Ιορδανίδου, απόσπασμα)

Διάβασε το πιο κάτω απόσπασμα και κάνε τις εργασίες που ακολουθούν:

Ζούμε στην εποχή του τσιμέντου και της πολυκατοικίας.
 Κι εγώ τώρα κάθομαι σε πολυκατοικία. Έχω ένα εσωτερικό δυάρι στον τρίτο όροφο. Εσωτερικά τα λένε τώρα τα διαμερίσματα που δε βλέπουν στο δρόμο αλλά στην αυλή. Μα και η αυλή πια δε λέγεται αυλή αλλά ακάλυπτος χώρος.
Στις περισσότερες απ’ αυτές τις πολυκατοικίες, που χτίζονται η μια ύστερα απ’ την άλλη, σπάνια θα δεις παράθυρο. Είναι όλο μπαλκονόπορτες και βγαίνουν σ’ ένα μπαλκόνι, που ζώνει την πολυκατοικία ένα γύρο και θυμίζει  κατάστρωμα βαποριού.
Όταν ήρθαμε σ’ αυτό το σπίτι, το πρώτο πράμα που πήρε το μάτι μου, σαν βγήκα στο μπαλκόνι, ήταν το αντικρινό μπαλκονάκι, που το είχαν περιτριγυρισμένο με σύρμα ως απάνω και έμοιαζε με κοτέτσι ή κλουβί άγριου ζώου. Μέσα σ’ αυτό το κλουβί τριγύριζε σαν φυλακισμένο αγριμάκι ένα παιδί κάπου τριών χρονών. Σε μια γωνιά του μπαλκονιού ήταν στοιβαγμένα καταγής παιχνίδια. Παναγιά μου και Χριστέ μου! Τι παιχνίδια και κακό είναι αυτό; Μεγάλα αυτοκίνητα από πλαστικό, κούκλες πελώριες, ελέφαντες, άλογα, όλα νεκρά και άψυχα. Το παιδί όμως δε γυρίζει να τα δει. Με τα δυο του χέρια κρατά το κάγκελο και χώνει το μουτράκι του ανάμεσα, προσπαθώντας να δει τις γάτες που τριγυρίζουν κάτω στην πρασιά. ΄Η προσπαθεί να καντζαρώσει το κάγκελο, να γαντζωθεί από το σύρμα, να σκαρφαλώσει πιο ψηλά. Σίγουρα, αν βγάλουν το σύρμα απ’ αυτό το μπαλκόνι, το παιδάκι θα σκαρφαλώσει στο  κάγκελο και θα βρεθεί κάτω, γιατί του έχουν αφαιρέσει την αίσθηση του κινδύνου.
Καλέ, γιατί αυτό το παιδάκι το κρατούνε κλειδωμένο ώρες ολόκληρες πίσω από τα σύρματα;

ΜΕΡΟΣ Α΄: Βάλε Ο δίπλα από τις ορθές προτάσεις και Λ δίπλα από τις λανθασμένες.    

                                                                                                   
——–  Το διαμέρισμα της συγγραφέας βρισκόταν στον τέταρτο όροφο μιας πολυκατοικίας.
——— Το παιδί στο μπαλκόνι ήταν κορίτσι.
——— Σε μια γωνιά του αντικρινού μπαλκονιού βρίσκονταν τα παιχνίδια του παιδιού.
——— Το παιδί ασχολούνταν με τα παιχνίδια του.
——— Η συγγραφέας πιστεύει ότι αν έβγαζαν το σύρμα από το μπαλκόνι, το παιδί θα καταλάβαινε τον κίνδυνο και δε θα έπεφτε κάτω.    

ΜΕΡΟΣ Β΄: Να απαντήσεις τις ερωτήσεις.    (Στο τετράδιο μου)
                                   
1.       Πώς περιγράφει η συγγραφέας τις πολυκατοικίες που χτίζονται σήμερα;
2.       Ποιο ήταν «το φυλακισμένο αγριμάκι» και γιατί η συγγραφέας το αποκαλεί έτσι;

ΜΕΡΟΣ Γ΄:  Γραμματική (Στο τετράδιο μου)
1.       Κάνω χρονική αντικατάσταση στα υπογραμμισμένα ρήματα.
2.       Υπογραμμίζω τις μετοχές του κειμένου.
3.       Κυκλώνω τα επίθετα του κειμένου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είδη γωνιών

Τα κόκκινα αυγά (Ανθολόγιο)

ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΑΥΓΑ Σελίδα 175 από το Ανθολόγιο http :// ebooks . edu . gr / modules / document / file . php / DSDIM - E 111/% CE %94% CE % B 9% CE % B 4% CE % B 1% CE % BA % CF %84% CE % B 9% CE % BA % CF %8 C %20% CE % A 0% CE % B 1% CE % BA % CE % AD % CF %84% CE % BF /% CE %92% CE % B 9% CE % B 2% CE % BB % CE % AF % CE % BF %20% CE %9 C % CE % B 1% CE % B 8% CE % B 7% CF %84% CE % AE /10-0135-02_ Anthologio _ E - ST - Dim _ BM . pdf ·           διαβάζω το μάθημα ·          γράφω στο τετράδιο μου πασχαλινά έθιμα που γνωρίζω… ·          στις παρακάτω προτάσεις βρίσκω τα Υποκείμενα, Ρήματα, Αντικείμενα και Κατηγορούμενα         Ρ                     Υ Επικράτησε το έθιμο. Τα έθιμα είναι αυθόρμητες κοινωνικές εκδηλώσεις Τα περισσότερα ελληνι...

Γ΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: Το βυζαντινό κράτος μια δύναμη που μεγαλώνει κεφ.13-16 Giannis Stefas